Здравейте,
може да ви се стори глупав въпрос, но не съм запозната и ще ви бъда много благодарна за разяснение.
Когато в жилищна сграда има апартамент използван за офис, как се дефинира, че това е офис. Фрилансърите също извършват услуга от дома си, но това не е офис. Счетоводители също понякога извършват дейност от апартамент. Как реално съсед може да пусне жалба и да каже, там има офис, без да е искано разрешение или да е сменяно предназначението.
Пак се извинявам ако е глупаво.
Приятна вечер на всички.
- Дата и час: 12 Дек 2024, 01:14 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Офис или апартамент
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
7 мнения
• Страница 1 от 1
Re: Офис или апартамент
Примерно кантора на адвокат може да има на до-втори етаж, тоест -до втори асансьорен етаж-може. Без съгласие на ребята от входа. Фирми -мирми - всичко си правят фирмите регистрации на адреса. Формално обаче след трети етаж е таксувано - тоест трябва да плаща такса фирмата. То не е и след трети етаж - ми направо си дължи фирмата.
Дребна работа е това, не знам за задълбочени такива проблеми.
Дребна работа е това, не знам за задълбочени такива проблеми.
- ivan_lawyer
- Старши потребител
- Мнения: 5364
- Регистриран на: 25 Мар 2008, 17:46
Re: Офис или апартамент
Здравейте, благодаря Ви за отговора. Това означава ли, че кантора или офис на консултанти или други такива, може да се направи на партер и първи етаж, дори без разрешение от съседите ???
- stanipavlova
- Нов потребител
- Мнения: 3
- Регистриран на: 30 Май 2015, 18:28
Re: Офис или апартамент
Да ви разправям реална случка ...
Апартамент, купен от съдружник във фирмата. Естествено без промяна на предназначението. Обаче собственика решава да си изкара талон за "зелена зона" за да може да паркира пред офиса. И ... тесла. Идват от кметството и искат да разберат тук живее ли се или се работи. Не можело и двете.
А апартамента е на партер... Вярно, няма отделен вход, ма пък и дейността на фирмата е такава, е няма върволица от клиенти.
Та въпроса със съгласието е второстепенен. Първостепенно е какво е предназначението на имота. Или ще се живее в него, или ще се работи.
Апартамент, купен от съдружник във фирмата. Естествено без промяна на предназначението. Обаче собственика решава да си изкара талон за "зелена зона" за да може да паркира пред офиса. И ... тесла. Идват от кметството и искат да разберат тук живее ли се или се работи. Не можело и двете.
А апартамента е на партер... Вярно, няма отделен вход, ма пък и дейността на фирмата е такава, е няма върволица от клиенти.
Та въпроса със съгласието е второстепенен. Първостепенно е какво е предназначението на имота. Или ще се живее в него, или ще се работи.
Аз не съм юрист. Ползвайте съветите ми на своя отговорност!
- TheOldMan
- Активен потребител
- Мнения: 1647
- Регистриран на: 08 Май 2008, 15:19
Re: Офис или апартамент
Шукар боке - романе. В превод - Хубава(сладка) работа, ама циганска
Значи - ако човек развива някаква дейност и същата не е свързана с идване на клиенти при него - не може да си декларира част от разходите като "необходимо присъщи разходи" за дейността. Нещо, което в нормалните държави си е в реда на нещата.
TheOldMan написа:...Идват от кметството и искат да разберат тук живее ли се или се работи. Не можело и двете.
... Първостепенно е какво е предназначението на имота. Или ще се живее в него, или ще се работи.
Значи - ако човек развива някаква дейност и същата не е свързана с идване на клиенти при него - не може да си декларира част от разходите като "необходимо присъщи разходи" за дейността. Нещо, което в нормалните държави си е в реда на нещата.
- jhoro
- Активен потребител
- Мнения: 2230
- Регистриран на: 05 Окт 2006, 11:58
Re: Офис или апартамент
прилага ли се чл. 38 от ЗУТ а именно задължителна промяна на предназначението на собствения ми апартамент в офис, в случай че в едната стая съм си направил работилница в която ремонтирам финна електроника(работа без шум и замърсяване),която аз си донасям и изнасям, т.е. надомна работа към собствената ми фирма без достъп на външни лица във входа. Подчертавам без достъп на външни лица в сградата(блок,вход)
- bobikolev
- Нов потребител
- Мнения: 1
- Регистриран на: 02 Окт 2016, 19:26
Re: Офис или апартамент
Формално е фирма - но на практика - едва ли ще стане на проблем.
Ако искате да пренебрегнете такса - то си замълчете и така.Съседите са за това - да шушнат нещо.
Аз си държа адвокатската кантора от 16 години и нямам проблеми.
Клиентите идват и си отиват и така.
Ако искате да пренебрегнете такса - то си замълчете и така.Съседите са за това - да шушнат нещо.
Аз си държа адвокатската кантора от 16 години и нямам проблеми.
Клиентите идват и си отиват и така.
- ivan_lawyer
- Старши потребител
- Мнения: 5364
- Регистриран на: 25 Мар 2008, 17:46
7 мнения
• Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 61 госта