Бях абонат на Йетел с предплатена карта. Картата ми беше деактивирана, тъй като бях в чужбина и закъснях да купя ваучер, но получих уверения от операторът, че номерът ми ще бъде запазен за срок от 1 година и мога да си го възстановя във всеки офис на Йетел щом се върна в България. В офис на Йетел ми казаха, че тъй като номерът първоначално е купен от А1, вече не е в тяхната (на Йетел) мрежа, а е върнат в мрежата на А1 и само от там могат евентуално да ми го възстановят. В офис на А1 установиха, че номерът е в тяхната мрежа и е свободен. Предлагат да ми го възстановят, ако стана техен абонат с 2-годишен договор.
Имам този номер от 23 години, той е свързан с множество акаунти и на него получавам кодове за достъп. Не мога и няма да позволя да го загубя. Няма да позволя и да ме изнудват.
Това, което искам, е да възстановя номера си при условията, при които съм го ползвала до сега, а именно: с предплатена услуга към Йетел.
Как може да стане това по закон? Изобщо - какво постановява закона в случай като моя?
Благодаря!
- Дата и час: 23 Ное 2024, 13:27 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
възстановяване на номер от мобилен оператор
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
9 мнения
• Страница 1 от 1
Re: възстановяване на номер от мобилен оператор
Бих Ви посъветвал да не разчитате на закона, дори и случайно да има някъде уреден този въпрос. Ако мобилният оператор е решил да Ви изнудва, сте с вързани ръце, докато не се намеси държавен орган или съдът. Затова реагирайте възможно по-скоро, за да не изтече срокът или номерът да бъде даден на друг клиент.
Ако наистина много държите на този номер, най-добре сключете някакъв договор с оператора, за да си гарантирате, че няма да го изгубите безвъзвратно. Последното няма да е краят на света, затова трябва да прецените дали неудобството си струва парите. В крайна сметка вината е Ваша, което обаче в никакъв случай не оправдава А1. Трябва да отбележа, че изборът на номер е платена услуга. Ясно, че случаят е по-особен, но все пак - разбираемо е да имат условие, още повече че веднъж сте пренасяли номера си към друга мрежа.
Нищо не Ви спира преди или след това да се обърнете към Комисията за защита на потребителите и да се оплачете от тази нелоялна търговска практика на мобилния оператор, като поискате съдействие да си възстановите номера, без да се задължавате да сключвате дългосрочен договор. Жалба можете да отправите и към Комисията за регулиране на съобщенията, но е много вероятно нито те да вземат отношение, нито КЗП да съдействат по какъвто и да е начин.
Ако наистина много държите на този номер, най-добре сключете някакъв договор с оператора, за да си гарантирате, че няма да го изгубите безвъзвратно. Последното няма да е краят на света, затова трябва да прецените дали неудобството си струва парите. В крайна сметка вината е Ваша, което обаче в никакъв случай не оправдава А1. Трябва да отбележа, че изборът на номер е платена услуга. Ясно, че случаят е по-особен, но все пак - разбираемо е да имат условие, още повече че веднъж сте пренасяли номера си към друга мрежа.
Нищо не Ви спира преди или след това да се обърнете към Комисията за защита на потребителите и да се оплачете от тази нелоялна търговска практика на мобилния оператор, като поискате съдействие да си възстановите номера, без да се задължавате да сключвате дългосрочен договор. Жалба можете да отправите и към Комисията за регулиране на съобщенията, но е много вероятно нито те да вземат отношение, нито КЗП да съдействат по какъвто и да е начин.
'The best way to predict the future is to invent it!'
-
doondie - Потребител
- Мнения: 539
- Регистриран на: 29 Юли 2017, 17:29
- Местоположение: Плевен
Re: възстановяване на номер от мобилен оператор
doondie написа:Бих Ви посъветвал да не разчитате на закона, дори и случайно да има някъде уреден този въпрос. Ако мобилният оператор е решил да Ви изнудва, сте с вързани ръце, докато не се намеси държавен орган или съдът. Затова реагирайте възможно по-скоро, за да не изтече срокът или номерът да бъде даден на друг клиент.
Ако наистина много държите на този номер, най-добре сключете някакъв договор с оператора, за да си гарантирате, че няма да го изгубите безвъзвратно. Последното няма да е краят на света, затова трябва да прецените дали неудобството си струва парите. В крайна сметка вината е Ваша, което обаче в никакъв случай не оправдава А1. Трябва да отбележа, че изборът на номер е платена услуга. Ясно, че случаят е по-особен, но все пак - разбираемо е да имат условие, още повече че веднъж сте пренасяли номера си към друга мрежа.
Нищо не Ви спира преди или след това да се обърнете към Комисията за защита на потребителите и да се оплачете от тази нелоялна търговска практика на мобилния оператор, като поискате съдействие да си възстановите номера, без да се задължавате да сключвате дългосрочен договор. Жалба можете да отправите и към Комисията за регулиране на съобщенията, но е много вероятно нито те да вземат отношение, нито КЗП да съдействат по какъвто и да е начин.
Благодаря за този отговор. Вече написах жалби и до двете комисии и ще ги изпратя по електронен път чрез уебсайтовете им. Аз съм готова и до съд да стигна, защото за мен въпросът е принципен. Ако има изгледи да спечеля делото, предпочитам да платя хонорар на адвокат, отколкото да плащам абонаментни такси към рекетьор.
- carandache
- Нов потребител
- Мнения: 4
- Регистриран на: 28 Окт 2023, 12:22
Re: възстановяване на номер от мобилен оператор
Щом този номер е толкова супер важен-вариант е и жалба до омбудсмана. Също може да се подава онлайн.
- tomov2
- Младши потребител
- Мнения: 45
- Регистриран на: 05 Яну 2015, 10:42
Re: възстановяване на номер от мобилен оператор
Здравейте - подписвайте о'време двугодишния договор, докато не е даден номера на друг!
Пояснения ...
Телефонния номер е част от националния номерационен план, който се разпределя от КРС между операторите.
Вие не ставате собственик на номера, а сте ползвател, докато плащате.
Съгласно чл.134, ал.6 от Закона за електронните съобщения, ако договор с караен протребител се прекрати, той запазва правото за пренасяне на номера към друг доставчик за срок от минимум един месец след датата на прекратяване, освен ако изрично не се откаже от това право.
Във Вшия случай не е минал месец, а една година.
Йетел правилно са върнали номера на А1, защото нямат основание да го задържат, след като КРС го е разпределил за А1.
Много народ "изгоря" от незнание, но и доста мастити бизнесмени, бяха ощавени по същата схема.
Извод:
Потребителят е ползвател на телефонен номер, а не собственик, и правата върху номера са до 1 месец, ако договорът е прекратен.
Личен опит:
Понеже ги знам що за стока са, НИКОГА не оставям договорът ми да изтече, а:
- сключвам нов договор с досегашния оператор;
- или пренасям номера към друг оператор с нов договор (по-изгоден) в последния месец от действието на стария договор, но преди датата на изтичането му. Така не плащам и неустойки!
Успех!
Пояснения ...
Телефонния номер е част от националния номерационен план, който се разпределя от КРС между операторите.
Вие не ставате собственик на номера, а сте ползвател, докато плащате.
Съгласно чл.134, ал.6 от Закона за електронните съобщения, ако договор с караен протребител се прекрати, той запазва правото за пренасяне на номера към друг доставчик за срок от минимум един месец след датата на прекратяване, освен ако изрично не се откаже от това право.
Във Вшия случай не е минал месец, а една година.
Йетел правилно са върнали номера на А1, защото нямат основание да го задържат, след като КРС го е разпределил за А1.
Много народ "изгоря" от незнание, но и доста мастити бизнесмени, бяха ощавени по същата схема.
Извод:
Потребителят е ползвател на телефонен номер, а не собственик, и правата върху номера са до 1 месец, ако договорът е прекратен.
Личен опит:
Понеже ги знам що за стока са, НИКОГА не оставям договорът ми да изтече, а:
- сключвам нов договор с досегашния оператор;
- или пренасям номера към друг оператор с нов договор (по-изгоден) в последния месец от действието на стария договор, но преди датата на изтичането му. Така не плащам и неустойки!
Успех!
- ironhorse
- Младши потребител
- Мнения: 14
- Регистриран на: 25 Сеп 2023, 11:52
Re: възстановяване на номер от мобилен оператор
ironhorse написа:Здравейте - подписвайте о'време двугодишния договор, докато не е даден номера на друг!
Пояснения ...
Телефонния номер е част от националния номерационен план, който се разпределя от КРС между операторите.
Вие не ставате собственик на номера, а сте ползвател, докато плащате.
Съгласно чл.134, ал.6 от Закона за електронните съобщения, ако договор с караен протребител се прекрати, той запазва правото за пренасяне на номера към друг доставчик за срок от минимум един месец след датата на прекратяване, освен ако изрично не се откаже от това право.
Във Вшия случай не е минал месец, а една година.
Йетел правилно са върнали номера на А1, защото нямат основание да го задържат, след като КРС го е разпределил за А1.
Много народ "изгоря" от незнание, но и доста мастити бизнесмени, бяха ощавени по същата схема.
Извод:
Потребителят е ползвател на телефонен номер, а не собственик, и правата върху номера са до 1 месец, ако договорът е прекратен.
Личен опит:
Понеже ги знам що за стока са, НИКОГА не оставям договорът ми да изтече, а:
- сключвам нов договор с досегашния оператор;
- или пренасям номера към друг оператор с нов договор (по-изгоден) в последния месец от действието на стария договор, но преди датата на изтичането му. Така не плащам и неустойки!
Успех!
ironhorse написа:Здравейте - подписвайте о'време двугодишния договор, докато не е даден номера на друг!
Пояснения ...
Телефонния номер е част от националния номерационен план, който се разпределя от КРС между операторите.
Вие не ставате собственик на номера, а сте ползвател, докато плащате.
Съгласно чл.134, ал.6 от Закона за електронните съобщения, ако договор с караен протребител се прекрати, той запазва правото за пренасяне на номера към друг доставчик за срок от минимум един месец след датата на прекратяване, освен ако изрично не се откаже от това право.
Във Вшия случай не е минал месец, а една година.
Йетел правилно са върнали номера на А1, защото нямат основание да го задържат, след като КРС го е разпределил за А1.
Много народ "изгоря" от незнание, но и доста мастити бизнесмени, бяха ощавени по същата схема.
Извод:
Потребителят е ползвател на телефонен номер, а не собственик, и правата върху номера са до 1 месец, ако договорът е прекратен.
Личен опит:
Понеже ги знам що за стока са, НИКОГА не оставям договорът ми да изтече, а:
- сключвам нов договор с досегашния оператор;
- или пренасям номера към друг оператор с нов договор (по-изгоден) в последния месец от действието на стария договор, но преди датата на изтичането му. Така не плащам и неустойки!
Успех!
Благодаря за тези пояснения и за съвета. Минали са 4 месеца, не 1 година. Увериха ме многократно, че номерът се пази преференциално ако си го поискам за срок от 1 година. Договор нямах. Ползвах предплатена услуга.
Последна промяна carandache на 30 Окт 2023, 11:00, променена общо 1 път
- carandache
- Нов потребител
- Мнения: 4
- Регистриран на: 28 Окт 2023, 12:22
Re: възстановяване на номер от мобилен оператор
tomov2 написа:Щом този номер е толкова супер важен-вариант е и жалба до омбудсмана. Също може да се подава онлайн.
Благодаря за този съвет. Ще направя и това. Сега, с жалбите до КРС и КЗП ли да го направя, или първо да изчакам техният отговор?
Според Вас би ли било добре, и трябва ли, да посоча в жалбата до кого изпращам копие? Тъй като няма как да я изпратя с едно електронно писмо, а трябва да попълня формуляр в сайта на всяка институция.
Изобщо, посъветвайте ме моля в какъв ред на действам. Благодаря!
- carandache
- Нов потребител
- Мнения: 4
- Регистриран на: 28 Окт 2023, 12:22
Re: възстановяване на номер от мобилен оператор
Цитат: "Благодаря за тези пояснения и за съвета. Минали са 4 месеца, не 1 година. Увериха ме многократно, че номерът се пази преференциално ако си го поискам за срок от 1 година. Договор нямах. Ползвах предплатена услуга.
Здравейте.
Предплатената услуа пак се предоставя, като договор.
По закон пазенето е минимум един месец, от там на сетне е по желание на оператора описано в Общите правила, но се съмнявам да е повече.
Извадка от Общи условия за взаимоотношенията между "А1 България" EАД и абонатите и крайните ползватели на обществените мобилни наземни мрежи на "А1 България" ЕАД
86.а. Когато Краен ползвател преустанови използването на предплатени услуги чрез пренесен
номер, А1 в качеството на Приемащия доставчик запазва правото на крайния ползвател за
пренасяне на номера за срок от един месец след дерегистрацията на номера въз основа на
подадено искане от крайния ползвател, освен ако той изрично се е отказал от това право.
При проверка в ОБЩИ УСЛОВИЯ НА ЙЕТТЕЛ БЪЛГАРИЯ ЕАД ЗА ВЗАИМООТНОШЕНИЯ С ПОТРЕБИТЕЛИТЕ НА ЕЛЕКТРОННИ СЪОБЩИТЕЛНИ УСЛУГИ не открих срок, така че е този от 1 месец в закона (ЗЕС)
Не разчитайте на устни обещания/увещания!
От Вас се иска писмено да заявите каквото и да било, и дори с положен подпис, а те ... по телефона Ви обещават ...
Здравейте.
Предплатената услуа пак се предоставя, като договор.
По закон пазенето е минимум един месец, от там на сетне е по желание на оператора описано в Общите правила, но се съмнявам да е повече.
Извадка от Общи условия за взаимоотношенията между "А1 България" EАД и абонатите и крайните ползватели на обществените мобилни наземни мрежи на "А1 България" ЕАД
86.а. Когато Краен ползвател преустанови използването на предплатени услуги чрез пренесен
номер, А1 в качеството на Приемащия доставчик запазва правото на крайния ползвател за
пренасяне на номера за срок от един месец след дерегистрацията на номера въз основа на
подадено искане от крайния ползвател, освен ако той изрично се е отказал от това право.
При проверка в ОБЩИ УСЛОВИЯ НА ЙЕТТЕЛ БЪЛГАРИЯ ЕАД ЗА ВЗАИМООТНОШЕНИЯ С ПОТРЕБИТЕЛИТЕ НА ЕЛЕКТРОННИ СЪОБЩИТЕЛНИ УСЛУГИ не открих срок, така че е този от 1 месец в закона (ЗЕС)
Не разчитайте на устни обещания/увещания!
От Вас се иска писмено да заявите каквото и да било, и дори с положен подпис, а те ... по телефона Ви обещават ...
- ironhorse
- Младши потребител
- Мнения: 14
- Регистриран на: 25 Сеп 2023, 11:52
Re: възстановяване на номер от мобилен оператор
ironhorse написа:Предплатената услуга пак се предоставя, като договор.
По закон пазенето е минимум един месец, от там на сетне е по желание на оператора описано в Общите правила, но се съмнявам да е повече.
Подкрепям казаното, с уговорка за формулировката!
Услугата „Предплатен план“ - също както услугата „Абонаментен план“ - се предлага по силата на договор!
И за да успокоя питащия - такава е практиката, не само по отношение на „пренесените номера“!
Няколко пъти съм взимал сим-карти на „Предплатен план“ директно от Йеттел. Много скоро - след като изтече валидността на картата - Вайбър ми казва, че същия номер отново е активен. Но на друг човек, естествено.
Човек винаги може да се държи добре с онези, които са му безразлични.
Оскар Уайлд, „Портретът на Дориан Грей“
Това е само мнение, не сте длъжни да се съобразявате с него.
Оскар Уайлд, „Портретът на Дориан Грей“
Това е само мнение, не сте длъжни да се съобразявате с него.
- guest1
- Активен потребител
- Мнения: 2319
- Регистриран на: 07 Май 2021, 01:34
9 мнения
• Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 29 госта