Здравейте,
Наскоро МОН анонсира промени в условията за прием на първокласници и въведе т.н. принцип на "уседналост".
За да влезе детето ти в дадено учебно заведение, трябва поне 3 години да си живял в даден район.
На какво основание този критерий е водещ? Не би ли трябвало качеството на обучението, а не местоживеенето да е цел на реформите?!
Да не говорим, че не знам дали случайно или нарочно, училищата ще се гетоизират. Дори едно училище до този момент да е било "добро", намирайки се в "лош" квартал ( с всички условности на тези понятия) сега гарантирано ще тръгне надолу, докато за обратното няма гаранция.
Казано на не много коректен език, ако в района на някое училище попада циганското гето, то гарантирано то ще стане циганско и никой нищо няма да може да промени нещата ...
В същото време, ако приемем, че някой циганин иска да се измъкне от гетото и да даде на детето си по-добро образование също няма да има никакъв шанс.
На мен това ми прилича на дискриминация.
Имат ли идея какво може да се предприеме, освен да се пише на Комисията за защита от дискриминация ?
Предварително благодаря за мненията!
-----
Моят личен казус е, че дъщеря ми бе приета в първи клас в определено училище (Наложи се да се преместим на друго място, но това училище ни е удобно като местоположение.) Синът ни догодина ще е първокласник и той и на практика, според новите критерии няма да може да учи в едно училище със сестра си.
Имаме и трето дете, което сега е бебе. Ако не дай си боже след 5-6 години пак се наложи да се местим, той пък ще трябва да учи в 3-то училище.
Пълен абсурд!
- Дата и час: 22 Ное 2024, 22:00 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Дискриминация на първокласници!
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
11 мнения
• Страница 1 от 1
Ползваш предимствата или недостатъците на местната общност
Дискриминацията беше досега-като се оказва, че не можеш да запишеш детето си в кварталното училище, където живееш , вклч и от десетки години, но хора, не от дадения квартал успяваха да запишат детето си там където не живеят. По света критерият е ползваш предимствата или недостатъците на местната общност, където живееш. В Брюксел има квартал Моленбек-където е "лош" квартал. Хора от квартала могат да запишат детето си в първи клас там, но не и в друг квартал. Ако искат детето им да учи в друго училище трябва да сменят квартала, както и да живеят известно време сред новата местна общност, преди да имат претенции,че са част от нея.
Също и в лос Анжелис-ако живееш в гето, примерно мексиканско, можеш да запишеш детето си в училище в гетото, ако искаш в друго училище, трябва да направиш възможното, и да смениш квартала, няма начин дете от гетото да учи извън гетото в първи клас, освен ако родителите му не напуснат квартала. Защото равен старт няма. Няма и равно качество на обучението в първи клас. Не може и да има конкурсни изпити за прием в пърки клас, и затова единствения справедлив критерии е местоживеене, и продължителност на местоживеене в дадения квартал. Не може да се случва това, което досега се случваше-да не можеш да запишеш детето си в близкото квартално училище, защото местата биваха заемани от лица, дошли от другаде. Жалко,че критерият уседналост ще е само 3 години, трябва да е повече , защото хора, живеещи винаги на дадения адрес не можаха и тази и минали години да запишат детето си в кварталното им училище , където винаги са живяли.
Също и в лос Анжелис-ако живееш в гето, примерно мексиканско, можеш да запишеш детето си в училище в гетото, ако искаш в друго училище, трябва да направиш възможното, и да смениш квартала, няма начин дете от гетото да учи извън гетото в първи клас, освен ако родителите му не напуснат квартала. Защото равен старт няма. Няма и равно качество на обучението в първи клас. Не може и да има конкурсни изпити за прием в пърки клас, и затова единствения справедлив критерии е местоживеене, и продължителност на местоживеене в дадения квартал. Не може да се случва това, което досега се случваше-да не можеш да запишеш детето си в близкото квартално училище, защото местата биваха заемани от лица, дошли от другаде. Жалко,че критерият уседналост ще е само 3 години, трябва да е повече , защото хора, живеещи винаги на дадения адрес не можаха и тази и минали години да запишат детето си в кварталното им училище , където винаги са живяли.
- tomov2
- Младши потребител
- Мнения: 45
- Регистриран на: 05 Яну 2015, 10:42
Re: Дискриминация на първокласници!
Фантасмагории на комунистически мозък. Явно не си живял нито в Брюксел нито в ЛА. Това, което си написал изобщо не е вярно.
Да вземем да върнем и софийското жителство и разпределението за работа!
А иначе данъците за училищата не ги плащаме на общносттен принцип. Ако в дадения квартал сами си издържате училището тогава ще ми говорите, че е справедливо да е на местен принцип.
А какво правим с тези, които живеят на квартира?
По същата логика в и записването в университет само на местен принцип да направим! Варненци само във варненските университети, пловдивчани в пловдивските и т.н.
Ей, комунизма си отиде, комунистическите креатури останаха.
Да вземем да върнем и софийското жителство и разпределението за работа!
А иначе данъците за училищата не ги плащаме на общносттен принцип. Ако в дадения квартал сами си издържате училището тогава ще ми говорите, че е справедливо да е на местен принцип.
А какво правим с тези, които живеят на квартира?
По същата логика в и записването в университет само на местен принцип да направим! Варненци само във варненските университети, пловдивчани в пловдивските и т.н.
Ей, комунизма си отиде, комунистическите креатури останаха.
- 2bfree
- Нов потребител
- Мнения: 6
- Регистриран на: 30 Ное 2014, 18:15
Re: Ползваш предимствата и недостатъците на местната общност
Твоето е комунизъм-да смяташ,че някой с нещо ти е длъжен, и че е длъжен да осигури място за детето ти в първи клас в квартал, където не живееш, очевидно за сметка на деца от квартала с по-доброто училище. Както и да смяташ,че има равен старт-равен старт няма.
Що се отнася до примерът ти със записването в университет -това зависи от класиране с изпит, нито пък записване в гимназии след 7-ми клас-където има тежък изпит(даже са няколко). Затова примерът ти е тъп, говорим за първи клас, не за седми, не за университет-там има конкуренция на база изпити-ще бъде приет този с по-високия резултат.
Записване в първи клас не може да става с изпит. А зависи единствено и само къде живееш-детето ти може да учи в квартала където живееш от определен период от време(естествено важи за общински училища, в частно-записвай където искаш). Местата в добрите училища са малко, а и добрите училища за първокласници са малко, и няма как да бъде записан, всеки който иска-и щом местата са малко трябва да има критерий, а друг справедлив критерий, освен уседналост е невъзможен. Единствения критерий е ползваш предимствата на местната общност, и това не е комунизъм, така е навсякъде по света за общинските училища в първи клас.
Училището зад опашката на коня, например, е за деца от улица Аксаков, пл.Народно събрание,, жълтите павета на бул Руски и наоколо, защото това е тяхното квартално училище. Кварталното училище на децата ,живеещи в Люлин, например за първи клас са люлинските училища-защото ползваш предимствата на местната общност, където живееш. Капитализъм, какво да се прави. Като искаш детето ти да учи в центъра, си купуваш жилище в центъра.
И за Лос Анжелис, и за Брюксел е вярно-деца от местните гета(например Моленбек в Брюксел) не могат да бъдат записани в първи клас, в общинско училище извън кварталът им.
Допълнение: местните общински данъци и такси са точно на общностен принцип, при местния данък София е разделена на зони,, интересно хората от краен квартал не недоволстват от зонирането, защо ли. Данъкът и такса смет в центъра за имотите с пъти надвишава данъка и таксата за жилище в краен квартал! Също и при нотариалните такси-те зависят като процент от данъчната оценка, а жилище в центъра е с пъти по скъпо от жилище със същата квадратура в краен панелен квартал. И тн.
Що се отнася до примерът ти със записването в университет -това зависи от класиране с изпит, нито пък записване в гимназии след 7-ми клас-където има тежък изпит(даже са няколко). Затова примерът ти е тъп, говорим за първи клас, не за седми, не за университет-там има конкуренция на база изпити-ще бъде приет този с по-високия резултат.
Записване в първи клас не може да става с изпит. А зависи единствено и само къде живееш-детето ти може да учи в квартала където живееш от определен период от време(естествено важи за общински училища, в частно-записвай където искаш). Местата в добрите училища са малко, а и добрите училища за първокласници са малко, и няма как да бъде записан, всеки който иска-и щом местата са малко трябва да има критерий, а друг справедлив критерий, освен уседналост е невъзможен. Единствения критерий е ползваш предимствата на местната общност, и това не е комунизъм, така е навсякъде по света за общинските училища в първи клас.
Училището зад опашката на коня, например, е за деца от улица Аксаков, пл.Народно събрание,, жълтите павета на бул Руски и наоколо, защото това е тяхното квартално училище. Кварталното училище на децата ,живеещи в Люлин, например за първи клас са люлинските училища-защото ползваш предимствата на местната общност, където живееш. Капитализъм, какво да се прави. Като искаш детето ти да учи в центъра, си купуваш жилище в центъра.
И за Лос Анжелис, и за Брюксел е вярно-деца от местните гета(например Моленбек в Брюксел) не могат да бъдат записани в първи клас, в общинско училище извън кварталът им.
Допълнение: местните общински данъци и такси са точно на общностен принцип, при местния данък София е разделена на зони,, интересно хората от краен квартал не недоволстват от зонирането, защо ли. Данъкът и такса смет в центъра за имотите с пъти надвишава данъка и таксата за жилище в краен квартал! Също и при нотариалните такси-те зависят като процент от данъчната оценка, а жилище в центъра е с пъти по скъпо от жилище със същата квадратура в краен панелен квартал. И тн.
- tomov2
- Младши потребител
- Мнения: 45
- Регистриран на: 05 Яну 2015, 10:42
Re: Дискриминация на първокласници!
2bfree написа: Предварително благодаря за мненията!
...
2bfree написа: Фантасмагории на комунистически мозък.
...
- jzschrstsprstr
- Потребител
- Мнения: 112
- Регистриран на: 01 Мар 2011, 19:56
Re: Дискриминация на първокласници!
jzschrstsprstr написа:2bfree написа: Предварително благодаря за мненията!
...2bfree написа: Фантасмагории на комунистически мозък.
...
Хайде, моля те не се прави на дървен философ!
Офтопикът от кога е "мнение"?
- 2bfree
- Нов потребител
- Мнения: 6
- Регистриран на: 30 Ное 2014, 18:15
Re: Ползваш предимствата и недостатъците на местната общност
Ей комунистите сте си комунисти, сини, червени, бембени, ама си оставате комунист по душа?
1. Кой ти говори за равен старт?!
ТИ си този който говори за УРАВНИВИЛОВКА, т.е за равен старт по критерий местоживеене! Уравнивиловка по местоживеене! Точно като при комунизма!
Централизираното управление на всички аспекти от живота на хората, е типичен КОМУНИСТИЧЕСКИ похват!
Директорите на училищата освен всичко останало са и мениджъри. Ако те са добри мениджъри, ще успеят да организират така дейността в училището, че дори да е в кофти квартал да могат да привличат деца с потенциал и така училището да постига високи резултати.
2. Явно разбираш от местни данъци и такси точно толкова колкото и от образование – типично за тъп комунист. По райони се събира само такса смет. Образованието се финансира от ВСИЧКИ в общината. Така че, софиянеца в Люлин плаща с данъците и за училището в Младост, Центъра и т.н.,а този в Младост за училището в Люлин и т.н.
3. Конкурентен принцип при прием в първи клас може да се въведе. Най-малкото, защото вече си има предучилищна и много деца могат да четат, пишат и смятат преди първи клас.
Ти като си такъв застъпник на НЕравния старт може да предложиш критерият да е богатство. Който плаща най много данъци, той да се класира най-напред!
Ама не ти изнася, нали? Щото си цървул, който по случайност живее до някое по „елитно” училище и това ти е единствения шанс в живота да се отъркаш в по-заможните комшии.
И нещо, което тъпите комунисти няма как да знаете е, че в частните училища си ИМА ИЗПИТ ЗА ПЪРВИ КЛАС!
А иначе житейски ситуации много. Може някой да е роден в един квартал на София , но наскоро да се е преместил в друг. Може родителите да работят в чужбина, а детето да живее при баба си и дядо си … живот е шарен.
Пак ще кажа – универсалната уравнивиловка на всички и централизирания метод за управление са типични комунистически похвати и нищо чудно, че втория ешелон на комунистите, каквито са ГЕРБ, толкова активно, ги използват.
1. Кой ти говори за равен старт?!
ТИ си този който говори за УРАВНИВИЛОВКА, т.е за равен старт по критерий местоживеене! Уравнивиловка по местоживеене! Точно като при комунизма!
Централизираното управление на всички аспекти от живота на хората, е типичен КОМУНИСТИЧЕСКИ похват!
Директорите на училищата освен всичко останало са и мениджъри. Ако те са добри мениджъри, ще успеят да организират така дейността в училището, че дори да е в кофти квартал да могат да привличат деца с потенциал и така училището да постига високи резултати.
2. Явно разбираш от местни данъци и такси точно толкова колкото и от образование – типично за тъп комунист. По райони се събира само такса смет. Образованието се финансира от ВСИЧКИ в общината. Така че, софиянеца в Люлин плаща с данъците и за училището в Младост, Центъра и т.н.,а този в Младост за училището в Люлин и т.н.
3. Конкурентен принцип при прием в първи клас може да се въведе. Най-малкото, защото вече си има предучилищна и много деца могат да четат, пишат и смятат преди първи клас.
Ти като си такъв застъпник на НЕравния старт може да предложиш критерият да е богатство. Който плаща най много данъци, той да се класира най-напред!
Ама не ти изнася, нали? Щото си цървул, който по случайност живее до някое по „елитно” училище и това ти е единствения шанс в живота да се отъркаш в по-заможните комшии.
И нещо, което тъпите комунисти няма как да знаете е, че в частните училища си ИМА ИЗПИТ ЗА ПЪРВИ КЛАС!
А иначе житейски ситуации много. Може някой да е роден в един квартал на София , но наскоро да се е преместил в друг. Може родителите да работят в чужбина, а детето да живее при баба си и дядо си … живот е шарен.
Пак ще кажа – универсалната уравнивиловка на всички и централизирания метод за управление са типични комунистически похвати и нищо чудно, че втория ешелон на комунистите, каквито са ГЕРБ, толкова активно, ги използват.
- 2bfree
- Нов потребител
- Мнения: 6
- Регистриран на: 30 Ное 2014, 18:15
Re: Дискриминация на първокласници!
А що се отнася до "таксата смет". То начинът на събиране пак е измислен от ВАС комунистите.
Уравниловка за всички.
Аз може да компостирам, да се грижа за природата, да не купувам пластмасови бутилки и т.н. и в крайна сметка да произвеждам по 1 кг боклук, а комшията да не му дреме и да пълни кофата за седмица.
Обаче аз понеже се ширя в 4-стаен апартамент, а пък комшията в едностаен, аз ще плащам повече данък смет!
ЗАЩО!
Е как защо защото сме ЦоЦиалисти!
Уравниловка за всички.
Аз може да компостирам, да се грижа за природата, да не купувам пластмасови бутилки и т.н. и в крайна сметка да произвеждам по 1 кг боклук, а комшията да не му дреме и да пълни кофата за седмица.
Обаче аз понеже се ширя в 4-стаен апартамент, а пък комшията в едностаен, аз ще плащам повече данък смет!
ЗАЩО!
Е как защо защото сме ЦоЦиалисти!
- 2bfree
- Нов потребител
- Мнения: 6
- Регистриран на: 30 Ное 2014, 18:15
Re: Дискриминация на първокласници!
Наскоро МОН анонсира промени в условията за прием на първокласници и въведе т.н. принцип на "уседналост".
За да влезе детето ти в дадено учебно заведение, трябва поне 3 години да си живял в даден район.
На какво основание този критерий е водещ? Не би ли трябвало качеството на обучението, а не местоживеенето да е цел на реформите?!
Да не говорим, че не знам дали случайно или нарочно, училищата ще се гетоизират. Дори едно училище до този момент да е било "добро", намирайки се в "лош" квартал ( с всички условности на тези понятия) сега гарантирано ще тръгне надолу, докато за обратното няма гаранция.
Казано на не много коректен език, ако в района на някое училище попада циганското гето, то гарантирано то ще стане циганско и никой нищо няма да може да промени нещата ...
В същото време, ако приемем, че някой циганин иска да се измъкне от гетото и да даде на детето си по-добро образование също няма да има никакъв шанс.
На мен това ми прилича на дискриминация.
Имат ли идея какво може да се предприеме, освен да се пише на Комисията за защита от дискриминация ?
За да влезе детето ти в дадено учебно заведение, трябва поне 3 години да си живял в даден район.
На какво основание този критерий е водещ? Не би ли трябвало качеството на обучението, а не местоживеенето да е цел на реформите?!
Да не говорим, че не знам дали случайно или нарочно, училищата ще се гетоизират. Дори едно училище до този момент да е било "добро", намирайки се в "лош" квартал ( с всички условности на тези понятия) сега гарантирано ще тръгне надолу, докато за обратното няма гаранция.
Казано на не много коректен език, ако в района на някое училище попада циганското гето, то гарантирано то ще стане циганско и никой нищо няма да може да промени нещата ...
В същото време, ако приемем, че някой циганин иска да се измъкне от гетото и да даде на детето си по-добро образование също няма да има никакъв шанс.
На мен това ми прилича на дискриминация.
Имат ли идея какво може да се предприеме, освен да се пише на Комисията за защита от дискриминация ?
- ronw1309
- Нов потребител
- Мнения: 2
- Регистриран на: 11 Юни 2018, 12:12
Re: Дискриминация на първокласници!
Да не говорим, че не знам дали случайно или нарочно, училищата ще се гетоизират. Дори едно училище до този момент да е било "добро", намирайки се в "лош" квартал ( с всички условности на тези понятия) сега гарантирано ще тръгне надолу, докато за обратното няма гаранция.
Казано на не много коректен език, ако в района на някое училище попада циганското гето, то гарантирано то ще стане циганско и никой нищо няма да може да промени нещата ...
В същото време, ако приемем, че някой циганин иска да се измъкне от гетото и да даде на детето си по-добро образование също няма да има никакъв шанс.
На мен това ми прилича на дискриминация.
Казано на не много коректен език, ако в района на някое училище попада циганското гето, то гарантирано то ще стане циганско и никой нищо няма да може да промени нещата ...
В същото време, ако приемем, че някой циганин иска да се измъкне от гетото и да даде на детето си по-добро образование също няма да има никакъв шанс.
На мен това ми прилича на дискриминация.
- barryflash2727
- Нов потребител
- Мнения: 1
- Регистриран на: 13 Сеп 2018, 14:31
Re: Дискриминация на първокласници!
Абе незнам друго , ама ми стана ясно че който не изповядва твоето мнение е кумунист!
- dog123
- Младши потребител
- Мнения: 67
- Регистриран на: 30 Авг 2010, 13:51
11 мнения
• Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 34 госта