навсякъде
справочник
нормативни актове
закони кодекси правилници
конституция наредби ДВ
 
 

Спектър Бизнес

Необходимостта от мрежова свързаност, става все по-необходима по време на пандемията

2020-12-18 0

Необходимостта от мрежова свързаност, става все по-необходима по време на пандемията

Интерю с Анна Чакърова, мениджър бизнес развитие на TPLink България

TP-Link е световно известен доставчик на продукти за SOHO & SMB мрежи и лидер на глобалния WLAN пазар. 

Анна Чакърова е мениджър бизнес развитие в TP-Link България от 6 години. Тя има повече от 20 години oпит в ІТ индycтpиятa, пpeдocтaвянeтo нa ИT пpoдyĸти и бизнec peшeния, oпит c ĸpaйни, чacтни и бизнec ĸлиeнти в ceгмeнтa ЅОНО, търговията на дребно, Telco и крайните клиенти. 

В ролята си на мениджър бизнес развитие за България, Анна Чакърова се грижи за търговската комуникация, разработването на бизнес планове и изпълнение на цели за компанията TP-Link, която е позната и в България. Тя помогна на TP-Link в разработването на бизнес стратегии и планове за българския пазар, разширява базата данни с канали на TP-Link, координира продажбите и се грижи за поставените цели на TP-Link в България, подобрявайки цялостния имидж на TP-Link на местния пазар и предлагайки постоянна подкрепа на всички дистрибутори и партньори по всички канали.

Как се отрази Covid кризата на вашата компания?

Неоспорим факт е, че поради създалата се ситуация около Covid-19 в световен мащаб, и в България, всички ние трябваше да променим навиците си и начина си на живот. На всички нас се наложи да се адаптираме към "новото нормално".

От гледна точка на TP-Link, мога да кажа, че пандемията и наложените ограничения и локдаун доведоха до по-голямо търсене на мрежови продукти гарнтиращи качествена и стабилна връзка. И работещите home office, и учещите от вкъщи в този период изпитаха необходимост от по-добра онлайн свързаност. От тази гледна точка нашата дейност се засили, тъй като нашият стремеж бе и е да отговорим възможно най-добре на нуждите на пазара, както за качествено мрежово IT оборудване, така и да удовлетворим нуждите на клиентите, по отношение на техническата помощ и друг вид консултации.

Каква стратегия предприе компанията, за да се възползва от възможностите на кризата и да премине по-лесно през този период?

Нашата стратегия, независимо от периода, през който преминаваме, винаги се основава на едни и същи опорни точки. Непрекъснато се стремим към подобрения, както по отношение на качеството на продуктите, така и по отношение на обслужването. Инвестираме голяма част от приходите си в иновации, подобряване на производителността на нашите продукти и повишаване на тяхното качество. Не може да се отрече, че тази година беше по-различна и донесе неочаквани препятствия. Предвид обстоятелствата, наблегнахме повече на нашите партньори в канала на дистрибуция - търговските вериги, нашите риселъри и тяхното онлайн присъствие, което се оказа ключов компонент за цялостната ни стратегия. Наложените ограничения и отговорността, която се налага да проявяваме през този период, увеличиха необходимостта от онлайн присъствие, както за нас в България, така за компаниите в световен мащаб. Засилихме присъствието си във виртуалната среда, насочихме в тази област по-голямата част от ресурсите на компанията, анализирахме и насочихме нашите клиенти към най-добрите решения за техните нужди - и това стана основен приоритет за нас за този период.

Какви мрежови продукти търси българския потребител в този период?

TP-Link предлага на българския пазар мрежови решения за домашната мрежа - от високопроизводителни рутери на достъпни цени, до изключително комплексни, но много лесни за използване Mesh системи за цялостно покритие на дома, способни да покрият огромни площи и да осигурят стабилна Wi-Fi връзка. Нарастваща тенденция се забелязва при търсенето на решения за Интелигентни домове, които включват нашите бюджетни продукти от гамата Tapo. Предлагаме и бизнес решения от сериите Omada, JetStream, SafeStream и Pharos. Напоследък се засили и търсенето на решения за сигурност (HomeShield) разработени в партньорството ни с Avira. Някои от нашите продукти вече са съвместими с технологиите на бъдещето като Wi-Fi 6 и 5G, и интересът към тях нараства. Затова, ще продължим да внедряваме най-новите технологии в интерес на покриване нуждите на всеки потребител. Този период наложи много ограничения, но за радост на нашите клиенти живеем във времена на отлична онлайн свързаност, която ни помага да запазим връзка с любимите си хора, въпреки ограниченията. 

 
 
 
 

Какви инвестиции предстоят и какви нови услуги / продукти ще предложите на потребителите?

 
TP-Link наскоро представи на IFA 2020 серия от изключително интересни продукти, които ще бъдат пуснати на пазара и у нас през следващите месеци. Говорим за решения, предназначени за индивидуални потребители, както и такива за бизнес партньори, на които се налага да се адаптират към несигурния период, през който преминаваме и ускореното развитие и иновации на технологичния пазар. На изложението представихме първата 5G Wi-Fi 6 Gateway мрежа Deco X80 5G, нови интелигентни продукти за дома от гамата Tapо, както и новите ни решения за сигурност, разработени в партньорство с Avira – HomeShield.
 
За бизнеса планираме модерни решения с иновативни технологии. Нашата нова марка VIGI цели да помогне на партньорите ни да осигурят на компаниите си повече безопасност и да предложат качествени Security решения. Постигнахме страхотен успех със създаването и развитието на гамата Omada, реализирахме ново решение с облачно управление - платформата Omada SDN, която осигурява повишена ефективност, повишена надеждност и разширена сигурност за нашите потребители.
 
Тези нови устройства, както и точките за достъп Omada Wi-Fi 6, комутаторите JetStream, маршрутизаторите SafeStream и контролерите Omada, са решения, върху които ще се съсредоточим в близко бъдеще на българския пазар.
 
 
 
 
 
  

Как се справяте с конкуренцията на българския пазар?

 
Българският пазар има някои специфични характеристики, които ние използваме като еталон за подобрение на нашата дългосрочна стратегия. На първо място, става въпрос за разнообразен и различен пазар спрямо пазарите в други страни. Това ни дава предимство пред нашите конкуренти, от гледна точка на това, че продуктите, които предлагаме са разработени, за да отговорят на нуждите за свързаност на изключително разнообразни категории потребители и предлагаме гъвкави решения и добри оферти в краткосрочен и дългосрочен план.
 
Нашето портфолио предлага широка гама от качествени продукти с висока производителност и тази гъвкавост е един от критериите, които ни поставят на първо място в челните предпочитания на потребителите в България. Без значение дали потребителите търсят продукти за гейминг и стрийминг - където нашите стандарти са много високи,  или Mesh системи с функции, които се явяват помощ за родителите и им помагат по-добре да управляват Интернет връзката на децата и да контролират неподходящо съдържание; или пък търсят иновативни продукти за интелигентни домове - ние отговаряме на изискванията на всеки тип потребител. Качеството също не е за подценяване. Българските потребители изискват качество, надеждност, добра производителност, и не на последно място - лекота на използване и инсталиране. Ние им предоставяме всичко това на достъпна цена.
 
Както във всяка област, конкуренцията е конструктивна и българския пазар не прави изключение. Производителите на IT оборудване следят развитието на технологиите на глобално ниво и разработват нови продукти, а това носи пряка полза за всички клиенти. За нас конкуренцията е фактор, който разглеждаме внимателно, опитвайки се да намерим най-добрите решения, адаптирани към нашия стил и принципи. В същото време сме наясно, че сме във водеща позиция на този пазар, което ни мотивира, амбицита и ни прави по-отговорни.
 
 
за 67%  против 33%  3042 гласували
принтирай блогове добави в любими